«Θα είναι μεγάλη επιτυχία να έχουμε και φέτος τον ίδιο αριθμό επισκεπτών με πέρσι». Η δήλωση αυτή ανήκει στον υπουργό Τουρισμού, κύριο Άρη Σπηλιωτόπουλο, έναν νέο, μοντέρνο και έξυπνο άνθρωπο που ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής έθεσε επικεφαλής της βαριάς «βιομηχανίας» της Ελλάδας.
Για να σας πω την αλήθεια, η συγκεκριμένη επιλογή αρχικά με γέμισε με ελπίδες για ένα καλύτερο αύριο όσον αφορά στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας. Ωστόσο, από τα παραπάνω λόγια αποδεικνύεται ότι δυστυχώς ο υπουργός δεν γνωρίζει πώς ακριβώς έχουν τα πράγματα, καθώς επίσης ότι γενικότερα υπάρχει μεγάλη ασχετοσύνη στον νευραλγικό αυτό τομέα.
Κύριε Σπηλιωτόπουλε, με βάση ποια στοιχεία εκτιμάτε ότι θα έρθουν στη χώρα μας οι ίδιοι επισκέπτες με πέρσι; Η κυρία Πετραλιά, η προκάτοχός σας, υποστήριξε ότι το 2007 παρουσιάστηκε αύξηση του τουριστικού ρεύματος κατά 17%, όμως αποδείχθηκε περίτρανα -σύμφωνα με μαρτυρίες των επαγγελματιών- ότι ο αριθμός αυτός απείχε έτη φωτός από την αλήθεια. Και ξέρετε, αγαπητοί φίλοι, γιατί γίνεται αυτό; Διότι πολύ απλά, δεν διαθέτουμε μηχανισμούς για τον υπολογισμό των αφίξεων και του αριθμού των ανθρώπων που έρχονται για διακοπές. Δηλαδή, οι Αλβανοί που μπαινοβγαίνουν, οι Βούλγαροι, οι Ρωσίδες οικιακές βοηθοί, οι λαθρομετανάστες, οι Έλληνες της διασποράς, όλοι τοποθετούνται στο ίδιο «τσουβάλι» και τους μετράμε ως τουρίστες. Η απόλυτη ξεφτίλα.
Δεν έχουμε τη δυνατότητα να ξέρουμε πόσοι άνθρωποι επισκέπτονται τα νησιά μας -και όχι μόνο!- και για ποιους λόγους. Δεν μπορούμε να καταγράψουμε τις αδυναμίες και τα παράπονά τους. Δεν έχουμε τρόπο ούτε ελεγκτικό μηχανισμό για να περιορίσουμε τους κακούς επαγγελματίες στον τουρισμό.
Με άλλα λόγια, είμαστε πιο πίσω ακόμη και από την Τανζανία σε αυτό τον τομέα. Θέλετε αποδείξεις; Ταξίδεψα στην Ελβετία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Τουρκία, την Ισπανία και την Ιταλία. Δεν είδα πουθενά καμπάνια του ΕΟΤ. Παντού πρωταγωνιστούσαν η Τουρκία, η Κύπρος, η Κροατία, ακόμη και το Βελιγράδι. Εμείς, απλά δεν ήμασταν εκεί.
Θα μου απαντήσετε ίσως ότι ζούμε στην εποχή του internet, οπότε όποιος ξένος θέλει να πάρει πληροφορίες για την Ελλάδα μπορεί απλά να μπει στην ιστοσελίδα του υπουργείου Τουρισμού. Σας καλώ να την επισκεφθείτε. Θα δείτε ένα site της δεκαετίας του '80• παρωχημένο, χωρίς ενημέρωση, στο οποίο παρουσιάζεται η διαίρεση της Ελλάδας σε γεωγραφικές περιφέρειες. Όσο για το Αιγαίο; «Αντιπροσωπεύεται» από δεκάδες φωτογραφίες των νησιών, ατάκτως ερριμένες. Οργάνωση μηδενική. Ταξιδιωτική συνείδηση στο ναδίρ.
Κάντε τον κόπο να μπείτε στην ιστοσελίδα του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού (www.cyprustourist.com) και θα δείτε τη διαφορά. Αν δε μπείτε στο site του Τούρκικου Οργανισμού Τουρισμού (www.tourismturkey.org), θα νομίσετε ότι βρίσκεστε στη... Χαβάη. Οι γείτονές μας αναδεικνύουν τη χώρα τους με φοβερά γραφικά και τρομερές αναλύσεις. Συγνώμη, η Ελλάδα έχει λιγότερες ομορφιές από την Κύπρο και την Τουρκία; Η Ελλάδα δεν δαπανά χρήματα για την τουριστική προβολή της; Η Ελλάδα δεν διαθέτει στελέχη με σπουδές στο marketing και τη διαφήμιση;
Ωραίες είναι οι δημόσιες σχέσεις και οι ομιλίες κύριε Σπηλιωτόπουλε, αλλά λίγο με νοιάζουν. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, αν ενδιαφέρεστε πραγματικά για τον τουρισμό μας πρέπει να κάνετε μια μεγάλη «επανάσταση». Αλλάξτε τα όλα. Αν, βέβαια, θέλετε να σας θυμούνται ως έναν πετυχημένο υπουργό και όχι ως έναν απλό «τουρίστα» του εν λόγω υπουργείου...
Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου