Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009

Αξίζει…

Με πάρα πολύ μεγάλη χαρά διαπίστωσα, αλλά και διασταύρωσα, ότι πάρα πολλές και μεγάλες επιχειρήσεις στην Αράχωβα προχώρησαν σε μια εξαιρετικά γενναία μείωση των τιμών σε ξενοδοχεία, ξενώνες και εστιατόρια. Το έχω πει αρκετές φορές και θα το επαναλάβω και σήμερα ότι οι επιχειρηματίες στην Αράχωβα έχουν αντανακλαστικά και ξέρουν πώς πρέπει να αντιδράσουν σε περιόδους κρίσης. Πραγματικά, λοιπόν, στο χωριό γίνεται μια ουσιαστική προσπάθεια να καταλάβει ο κόσμος που το επισκέπτεται ότι οι ντόπιοι επιχειρηματίες αφουγκράζονται την κοινωνία και τις ανάγκες των ανθρώπων που έχουν ανάγκη από ξεκούραση, χαλάρωση και διακοπές. Όσοι δεν το αντιλαμβάνονται, λυπάμαι που τους το λέω, αλλά θα έχουν κακή τύχη. Θα βλέπουν τα δωμάτια και τα εστιατόριά τους άδεια και θα μαζεύουν κόσμο μόνο όταν όλοι οι άλλοι θα έχουν γεμίσει. Με τις αρπαχτές κανένας δεν έκανε προκοπή και κανένας δεν κατάφερε να ξεχωρίσει. Οι επιχειρήσεις δεν σώζονται όταν δουλεύουν Χριστούγεννα, Πάσχα και αργίες. Η εποχή που κάποιοι υποστήριζαν ότι «έλα μωρέ, στην Αράχωβα είμαστε, δεν θα δουλέψουμε;» έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Όλοι και σε όλα τα επίπεδα, κοινωνία, τοπική αυτοδιοίκηση, πολιτική πρέπει να βάλουν πλάτη για να περάσει όσο πιο ανώδυνα και το 2010, το οποίο θα είναι δυσκολότερο από το 2009. Σε αυτό το κλίμα της γενικής προσπάθειας λαμβάνω μηνύματα ανησυχητικά για ολιγωρία της Δημοτικής Επιχείρησης Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου της Αράχωβας. Πολλοί ήταν εκείνοι που μου μίλησαν για μια κατάσταση σε αυτόν τον τομέα της πόλης εντελώς τριτοκοσμική. Δεν με ενδιαφέρει αν θα ξύσω πληγές ή αν ενοχλήσω κάποιους παράγοντες στην Αράχωβα που θεωρούν ακόμα και τώρα τους εαυτούς τους… κοτζαμπάσηδες. Αυτό που με ενδιαφέρει ως δημοσιογράφο αλλά και ως λάτρη της περιοχής είναι να υποστηριχθεί η Αράχωβα, οι σοβαροί και έντιμοι επιχειρηματίες και ο τόπος να πάρει την ανάπτυξη που του αξίζει και του ταιριάζει. Με καλή θέληση, λοιπόν, θα ήθελα να θέσω μερικά ερωτήματα και ας κάνει ο καθένας την αυτοκριτική του. Από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ της Ευρωπαϊκής Ένωση δόθηκαν κονδύλια για την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού portal για την προώθηση του τουρισμού στην Αράχωβα. Και ο πιο μικρός επιχειρηματίας της πόλης γνωρίζει τη δύναμη του internet στην προώθηση της επιχείρησής του. Είναι δυνατόν το site www.arachova.gr, που φτιάχτηκε με χρήματα κρατικών κονδυλίων, να παρουσιάζει αυτή την αισχρή και τραγική εικόνα; Δεν αντιλαμβάνονται οι αρμόδιοι που χειρίζονται τέτοια ζητήματα ότι με αυτόν τον τρόπο προσβάλλουν και τον τόπο και τους εαυτούς τους αλλά και τον ίδιο το δήμαρχο της Αράχωβας; Η Μύκονος έχει ακριβώς τους ίδιους κατοίκους με την Αράχωβα. Κάντε έναν κόπο να δείτε τι έχουν φτιάξει οι άνθρωποι για τη διαδικτυακή τους παρουσία. Σας πληροφορώ ότι τέτοια παραδείγματα θα συναντήσετε αντίστοιχα σε όλη την Ελλάδα –και κυριολεκτικά σε όλο τον κόσμο– από δημοτικές αρχές που ενδιαφέρονται για την προώθηση του τουρισμού στον τόπο τους. Είναι αλήθεια ότι έχω συναντήσει και δημοτικούς άρχοντες που η φιλοσοφία τους είναι το «σιγά να μην διαφημίσω εγώ την «Αράχωβα», για να οικονομήσει ο τάδε επιχειρηματίας». Δεν λέω, είναι κι αυτό μια λογική. Να είστε σίγουροι, όμως, ότι οδηγεί στο μαρασμό, την ανεργία, την υποβάθμιση των υπηρεσιών και τέλος, στην απαξίωση της ίδιας της πόλης. Η Αράχωβα είχε τη σπάνια τύχη να έχει ένα δήμαρχο που πραγματικά ενδιαφέρεται για τον τόπο του με έργα και πράξεις κι όχι με λόγια. Κατά την προσωπική μου γνώμη, ο τομέας του τουρισμού και της ανάπτυξης δεν είναι ένα κομμάτι που πρέπει να εκπίπτει από τις διοικητικές αρμοδιότητες του δημαρχικού αξιώματος. Τώρα όσο ποτέ άλλοτε, η πόλη της Αράχωβας έχει ανάγκη μιας επιθετικής στρατηγικής στον τομέα του τουρισμού. Ο δήμαρχος Γεώργιος Ανδρέου Λεόντιος πρέπει να διώξει τα τρωκτικά, τα άσχετα και κομπλεξικά ανθρωπάκια που αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη και τουριστική προβολή και να πάρει την υπόθεση στα χέρια του, όπως έχει κάνει και σε δεκάδες άλλα ζητήματα. Στην Αράχωβα αξίζει διεθνής οικολογικός και αγροτουριστικός τουρισμός. Στην Αράχωβα αξίζουν εκπρόσωποι στα διεθνή fora και εκδηλώσεις που «μιλούν» ξένες γλώσσες. Στην Αράχωβα αξίζουν επισκέπτες μέσης-ανώτερης κοινωνικής τάξης, μέσης-ανώτερης κοινωνικής μόρφωσης. Το περιοδικό μας, το Arachova Magazine υπηρετεί αυτό το σκοπό εδώ και μια τετραετία και έχει δείξει με τον καλύτερο τρόπο με ποιο τρόπο υποστηρίζει την ανάπτυξη του τόπου. Αφουγκραζόμαστε την κοινή γνώμη, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των επισκεπτών. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο και είμαστε ο μοναδικός εκδοτικός Όμιλος που υποστηρίζεται από το σύνολο της τοπικής κοινωνίας. Δεν είμαστε ούτε πιο έξυπνοι, ούτε έχουμε μεγαλύτερες γνώσεις για τις ανάγκες του τόπου. Απλώς κάνουμε τη δουλειά μας. Αν κάποιοι άνθρωποι πληρώνονται για να προωθούν ταξιδιωτικά και τουριστικά την Αράχωβα, ας το κάνουν. Αν είναι τεμπελχανάδες, κηφήνες, οσφυοκάμπτες και σφουγγοκωλάριοι. Δήμαρχε, στείλ’ τους στο σπίτι τους.

E-mail from Turkey

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του portal Travelstyle.gr ετοιμαζόμαστε να εκδώσουμε σε pocket size τα Travelstyle Design Hotels, Travelstyle Small Luxury Hotels κ.λπ. Πρόκειται για μια καινούρια εκδοτική προσπάθεια που θα ξεκινήσει περίπου την άνοιξη. Οι οδηγοί αυτοί θα κυκλοφορούν μαζί με το Icons, αλλά το θέμα μας σήμερα δεν είναι καθόλου αυτό. Έχω ανοίξει κάτι πάρε δώσε με Τούρκους επιχειρηματίες τυπογράφους, με σκοπό να πετύχω καλύτερες τιμές και να ελαττώσω το κόστος διάθεσης των Travelstyle pocket guides. Ξεκινήσαμε λοιπόν την αλληλογραφία μαζί τους. Στο δεύτερο e-mail που μου έστειλε ο Γιασίν Μουστάφα, έκπληκτος είδα κάτω από την υπογραφή του ένα video. Ήταν μια μικρή παρουσίαση με τα αξιοθέατα της Κωνσταντινούπολης. Έμεινα έκπληκτος. Τον πήρα τηλέφωνο επιτόπου και τον ρώτησα: «τι είναι αυτό ρε, που μου έστειλες;». Και ο Τούρκος μου απάντησε: «Τι εννοείς; Εδώ και δύο χρόνια για όλα τα e-mails που φεύγουν για το εξωτερικό και σε όλες τις αλληλογραφίες που έχουμε οι Τούρκοι επιχειρηματίες με ξένους παράγοντες υπάρχει οδηγία –που δεν είναι υποχρεωτική– να στέλνουμε και διάφορα βιντεάκια με τις ομορφιές της χώρας, αποσκοπώντας στην τουριστική προβολή». Έμεινα –για να μην σας πω τη λέξη που σας έρχεται στο μυαλό– άφωνος. Οι Τούρκοι στον τομέα της προώθησης και της ανάπτυξης του τουρισμού είναι 10 χρόνια μπροστά. Προσπαθούν με νύχια και με δόντια, με κάθε τρόπο και μέσο, να διαφημίσουν και να επικοινωνήσουν τις ομορφιές της χώρας τους. Ο Ερντογάν, ένας ισλαμιστής και ακραίος πολιτικός, με τη γυναίκα του να κυκλοφορεί με μαντίλα στο κεφάλι, έχει θέσει ως στρατηγικό στόχο την τουριστική ανάπτυξη της Τουρκίας. Την περσινή χρονιά η Ελλάδα, η Ισπανία, η Ιταλία και η Πορτογαλία έχασαν συνολικά 12 εκατομμύρια τουρίστες. Η Τουρκία, ωστόσο, παρουσίασε, σ’ αυτό τον τομέα, άνοδο της τάξεως του 12%, σε περίοδο παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Θέλει πολύ να καταλάβουμε ότι κάτι κάνουμε λάθος; Είναι δύσκολο να διαπιστώσουμε ότι δεν μπορούν όλα να είναι στον αυτόματο πιλότο; Σας ενημερώνω ότι την ίδια αναπτυξιακή πολιτική που εφαρμόζει η Τουρκία στον τομέα του τουρισμού, ακολουθούν ήδη το Μαυροβούνιο, η Σερβία, η Βουλγαρία και η Αίγυπτος. Θα χάσουμε τα αυγά και τα πασχάλια! Είχα προειδοποιήσει για το τι ακριβώς θα συμβεί το 2009 στον τομέα των επιχειρήσεων που ασχολούνται με τον τουρισμό. Τα ίδια και χειρότερα θα έχουμε και το 2010. Το ανησυχητικό είναι ότι δεν βλέπω να κουνιέται κανείς. Καλά τα λόγια, καλές οι προθέσεις, καλές και οι δημόσιες σχέσεις. Θα γίνει κάτι;

ΙΝ
· Προορισμός Σόφια. Μην ακούτε κανέναν. Η Σόφια, που ταξίδεψα τον περασμένο μήνα, είναι μια καταπληκτική πόλη. Περίφημο ιστορικό κέντρο, μεγάλοι δρόμοι, πλατείες, πράσινο παντού, διασκέδαση εξαιρετική, φαγητό μέτριο προς το καλό. Τιμές; Το απόλυτο value for money. Έμεινα στο Grand Sofia, ξενοδοχείο 5* στο κέντρο της πόλης, σε γωνιακή σουίτα και πλήρωσα €160. Ο λαός ευγενικός και αδιάφορος –όχι από τους πιο όμορφους στον κόσμο.
· Η φωτογράφιση της Κατερίνας Παπουτσάκη στο ολοκαίνουριο περιοδικό της Αθήνας, το Athens Magazine. Θέλω να το αγοράσετε, να το διαβάσετε και να μου πείτε τη γνώμη σας. Θεωρώ ότι είναι μια πολύ καλή προσπάθεια. Κυκλοφορεί ήδη στα περίπτερα όλης της χώρας.
· Το μεξικάνικο εστιατόριο Aztec στη Νέα Ερυθραία. Πολύ καλή μαργαρίτα, εξαιρετικό μεξικάνικο φαγητό, αλλά μην παραγγείλετε γλυκά· είναι εντελώς χάλια.

OUT
· Η ταβέρνα Κουρσάρος στην πλατεία της Δροσιάς. Ο Απόστολος, που είναι και φανατικός ταξιδιώτης, πρέπει να φροντίσει λίγο το service σε ώρες αιχμής. Ο «Τσιλιλής» ήρθε με τα πόδια, τα όστρακα δεν ήρθαν ποτέ και το ψάρι είχε παραψηθεί. Θα μου πεις, Κυριακή μεσημέρι. Εμ, εκεί φαίνεται η δύναμη! Κατά τα άλλα το φαγητό ποιοτικό και οι τιμές λογικές.
· Το site www.arachova.gr. Μπείτε και θα φρίξετε. Δεν πρέπει να υπάρχει χειρότερο ηλεκτρονικό portal και μάλιστα Δήμου. Πήρανε χρήματα από το ταμείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αντί να προωθούν, δυσφημούν την Αράχωβα. Συγχαρητήρια στη Δημοτική και Τουριστική Επιχείρηση για την προώθηση του πολιτισμού και του τουρισμού…
· Το πάρκιγκ του Mall, που κλείνει κάποιες από τις εξόδους, με αποτέλεσμα όταν θες να φύγεις, να νιώθεις λες και είσαι σε λαβύρινθο. Αμαρτία να χαλάει έτσι μια βραδιά...

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2009

Ταξίδια για όλους !

Αφήστε τις μιζέριες και την οικονομική καταστροφή κι ελάτε να μπούμε σε διάθεση Χριστουγέννων και διακοπών. Πολλοί με ρωτάνε πού να πάνε στις γιορτές να χαλαρώσουν για λίγες ημέρες. Η αλήθεια είναι ότι όλοι οι άνθρωποι δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες, γι’ αυτό λοιπόν κι εγώ θα σας χωρίζω σε κατηγορίες, για να σας προτείνω ταξίδια που σας ταιριάζουν.
Οικογένεια με παιδιά. Μπορείτε να κλείσετε 2 ημέρες στο Παρίσι και 3 ημέρες στη Disneyland. Πανάκριβο ταξίδι, αλλά για τα παιδιά είναι εμπειρία ζωής –πολλές φορές και για εσάς τους ίδιους. Καλός προορισμός για οικογένειες είναι και η Βιέννη, μαζί με το Σάλτσμπουργκ, κι αν θέλετε να δοκιμάσετε την τύχη σας στο σκι βάλτε και λίγο Ίνσμπρουκ. Τώρα, αν το budget είναι πολύ χαμηλό, εναλλακτικά μπορείτε να πάτε στο Μπάνκσο της Βουλγαρίας ή αν θέλετε και στη Βουδαπέστη. Για εμένα, η πρωτεύουσα της Ουγγαρίας είναι ένας εξαιρετικά καλός και φθηνός προορισμός και, σύμφωνα με την έρευνα που έχω κάνει στο travelstyle.gr, τα ξενοδοχεία της είναι value for money.
Ερωτευμένα ζευγάρια. Εσείς θα πάτε Πράγα και Κάρλοβι Βάρι όπου είναι ρομαντικά και πανέμορφα. Τώρα, αν θέλετε περισσότερη μοναξιά για να χαρείτε τον έρωτά σας και να μην σας φάνε οι δρόμοι και το κρύο, εξαιρετική λύση συνιστούν 2 ημέρες στο Ντουμπάι για shopping και 4 ημέρες στις Μαλδίβες ή το Μαυρίκιο. Εκεί θα είσαστε σε ένα σπιτάκι πάνω στη θάλασσα και δεν θα βλέπετε άνθρωπο (αν δεν γνωρίζετε πολύ καλά το σύντροφό σας ή δεν έχετε περάσει αρκετό καιρό μαζί του, ετοιμαστείτε, γιατί και τα καλά και τα κακά θα βγουν στις Μαλδίβες).
Γυναικοπαρέες. Μαζί με τις φίλες σας, μια καλή επιλογή είναι το Βερολίνο. Προσφέρει διασκέδαση, shopping, είναι σχετικά φθηνό και έχει περιπέτεια. Σε αυτή την πόλη μπορείς πραγματικά να το ρίξεις έξω και να κάνεις ό,τι θέλεις. Θεωρείται από πολλούς η πόλη της ελευθερίας. Δεν το συνιστώ για συντηρητικές κοπελίτσες. Εναλλακτικά, μπορείτε να βρεθείτε στο Λονδίνο για να συνδυάσετε διασκέδαση και shopping· από 1η Ιανουαρίου ξεκινούν απίστευτες εκπτώσεις. Τώρα, αν είστε φοιτήτριες και το budget είναι εξαιρετικά χαμηλό, προτείνω μια κοντινή Κωνσταντινούπολη που είναι και off season. Εκεί όμως τις κραιπάλες, ξεχάστε τες.
Ανδροπαρέες. Αν δεν έχετε πρόβλημα οικονομικό, ο must προορισμός είναι ένας: Κούβα. Μιλάμε για εμπειρία ζωής. Θα γυρίσετε άλλοι άνθρωποι. Εμένα βέβαια αν με ρωτούσατε, με βάση την τωρινή μου εμπειρία, ως εμπειρία ζωής θα διάλεγα να πάω στη Βενεζουέλα. Απλώς, «δεν υπάρχει»! Αν το budget είναι μικρό, εναλλακτικά μπορείτε να περάσετε πολύ όμορφα στο Άμστερνταμ ή ακόμα και στο Πουκέ.
Ταξιδιώτες περιπέτειας. Εσείς θα ξεκινήσετε με ένα ταξίδι στην Αφρική, Κένυα μαζί με Τανζανία. Αν υπάρχουν περισσότερες ημέρες, θα ταξιδέψετε στο Περού και τη Χιλή. Τώρα, με χαμηλό budget, περιπέτεια μπορεί να αποδειχθεί και ένα ταξίδι στο Μαρόκο ή ακόμη και την Αίγυπτο.
Έμπειροι ταξιδιώτες. Εσείς έχετε φάει τα ταξίδια με το κουτάλι. Σίγουρα, όμως, δεν έχετε πάει στο Ουζμπεκιστάν και στο Αζερμπαϊτζάν, που την επόμενη δεκαετία θα είναι new entries. Επίσης, φοβερός προορισμός είναι η Γκουιλίν στην Κίνα, η Βιρμανία, η ζούγκλα του Βόρνεο στη Μαλαισία και για low budget η Υεμένη.

Νομίζω ότι κάλυψα μεγάλο μέρος των ταξιδιωτών. Στην περίπτωση που θέλετε περισσότερες πληροφορίες, στείλτε e-mail στο Travelstyle.gr για να σας απαντήσουν ή αν θέλετε και στο tdousis@icons-travellers.gr.
Καλό προγραμματισμό!

In
Το εστιατόριο Piazza Mela στην Κηφισιά, γιατί έχει υπέροχο φαγητό (παρ’ όλο που δεν έχει πάρει κανένα βραβείο) και φοβερό service λόγω του φίλου μου του Θοδωρή.
Οι Olympic Air και Aegean, που λόγω του ανταγωνισμού μεταξύ τους, έχουν αρχίσει να ρίχνουν τις τιμές στα εισιτήρια.
Το Porsche Design στο Hall, γιατί με τις αγορές δίνουν και δωράκια. Εμένα μου έδωσαν για ένα ζευγάρι παπούτσια που πήρα μια πλακέτα μεταλλική δορυφορικού εντοπισμού βαλίτσας.

Out
Το Golden Hall, γιατί την 28η Οκτωβρίου ήταν κλειστό.
Το Bar Ten στο Κολωνάκι, όπου από τον πολύ κόσμο νιώθεις πως είσαι στον τάφο του Ινδού. Ήθελα να ξέρω δεν τους πιάνει ασφυξία που είναι σαν σαρδέλες στο ημιυπόγειο; Το service, όμως, και τα αφεντικά ευγενέστατοι και εξυπηρετικότατοι! Το φαγητό μέτριο προς καλό.
Το ξενοδοχείο Kempinski στο Μόναχο, γιατί τα δωμάτιά του δεν έχουν καμία σχέση με το συγκλονιστικό και αριστοκρατικό λόμπι. Ειδικά αν σας βάλουν στο ισόγειο, μαύρη απελπισία!

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2009

Στην Ελλάδα του αυτονόητου

Δεν θα ξεχάσω ποτέ την εξυπηρέτηση του κυρίου Βασίλη από το αεροδρόμιο στο Σύνταγμα, τα πρωινά της κυρίας Ευτέρπης στην Ύδρα, την καθαριότητα στα πλοία και στα τρένα, το φτηνό φαγητό στην ταβέρνα του Βασίλη, τα ακόμη φθηνότερα εισιτήρια με το αεροπλάνο για τα ελληνικά νησιά. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την καλημέρα του λιμενικού, όταν πήγα να επιβιβαστώ στο πλοίο. Αυτή δυστυχώς, κυρίες και κύριοι, είναι η κατάντια μας σαν λαός. Προσπαθούμε να διαφημίσουμε και να πείσουμε τους εαυτούς μας για το αυτονόητο του τουρισμού. Προσπαθούμε, με άλλα λόγια, να γίνουμε άνθρωποι μέσα στην ίδια μας τη χώρα. Δαπανούμε χρήματα για να διαφημιστούμε μέσα στην Ελλάδα και να πείσουμε εμάς και τους ανθρώπους του τουρισμού ότι πρέπει να μην κλέβουν, να είναι καθαροί, να μην αισχροκερδούν, να σέβονται τους τουρίστες – Έλληνες και ξένους – να παίρνουν τα χρήματα με ευγένεια και ανθρωπιά και, πάνω απ’ όλα, να χαρίζουν απλόχερα και δωρεάν το χαμόγελό τους. Δυστυχώς, εκεί καταντήσαμε. Ποιος φταίει γι’ αυτό; Μα φυσικά εγώ κι όλοι εσείς. Δεν φταίει κανένας άνθρωπος που έχει ξενώνα, ταβέρνα ή ταξί. Φταίτε εσείς κι όλοι εμείς που δεν έχουμε καταναλωτική συνείδηση. Φταίμε όλοι που, όταν πηγαίνουμε στην ταβέρνα, δεν ζητάμε απόδειξη. Δεν τσεκάρουμε το λογαριασμό μας για το αν αυτά που έχουμε πάρει αναγράφονται και στην απόδειξη. Δεν σιχτιρίζουμε τον ταβερνιάρη, όταν η πατάτα έρχεται προτηγανισμένη και παγωμένη. Δεν κάνουμε παρατήρηση, όταν το ταξί μάς έχει κλέψει. Δεν καταγγέλλουμε ποτέ και κανένα, διότι βαριόμαστε τη διαδικασία. Δεν κάνουμε τον κόπο να ασχοληθούμε, εάν αυτό το δωμάτιο που έχουμε νοικιάσει αντιπροσωπεύει τις φωτογραφίες που έχουμε δει στο διαδίκτυο. Δεν παραπονιόμαστε και δεν φωνάζουμε στη ρεσεψιόν, όταν το δωμάτιό μας δεν καθαρίζεται. Δεν λέμε τίποτα, όταν το γκαρσόνι που μας σερβίρει στο θέρετρο των 5* έχει έρθει από τη Βουλγαρία και δεν ξέρει τι σημαίνει ελληνικός καφές. Φίλοι μου, λυπάμαι που σας το λέω έτσι ξερά, αλλά δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να διαμαρτυρόμαστε για τίποτα, διότι πάρα πολύ απλά εμείς οι ίδιοι ως καταναλωτές δεν κάνουμε το αυτονόητο που μας επιβάλλει η συνείδησή μας. Το αφήνουμε στις καλένδες. Γι’ αυτόν, λοιπόν, ακριβώς το λόγο φτάσαμε στο σημείο το Υπουργείο Τουρισμού να προσπαθεί να προκαλέσει τη συνείδηση των επαγγελματιών ώστε να συμπεριφέρονται σωστά στους τουρίστες. Πληρώνει ο ελληνικός λαός από την τσέπη του για να μπορέσουμε να γίνουμε πιο ευγενικοί και πιο ανθρώπινοι. Λάθος. Οι πρώτοι που πρέπει να συνειδητοποιήσουν τις ευθύνες τους είναι οι Έλληνες πολίτες που καταναλώνουν τα προϊόντα του τουρισμού. Από αυτούς θα ξεκινήσει η μεγάλη αλλαγή στη νοοτροπία της αισχροκέρδειας και της απανθρωπιάς κάποιων απαράδεκτων επαγγελματιών. Πιστεύω φέτος να ξεπεράσουμε όλοι τους εαυτούς μας και να μπορέσουμε να έχουμε ευχάριστες διακοπές. Πιστεύω όλοι να γίνουμε κριτές των προϊόντων που θα καταναλώσουμε στις διακοπές μας.

ΥΓ: Το εξώφυλλο του Special Icons Καλοκαίρι 2009 είναι αφιερωμένο στην Κεφαλονιά. Θα ήθελα, μέσα από την καρδιά μου, να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου που ξεπέρασαν τους εαυτούς τους και καταφέραμε μέσα σε μια εβδομάδα να κάνουμε ένα τόσο μεγάλο ρεπορτάζ γι’ αυτό το πανέμορφο νησί του Ιονίου. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι 120 σελίδες του ρεπορτάζ δεν θα μπορούσαν να έχουν πραγματοποιηθεί εάν δεν μας βοηθούσε με τις γνώσεις του, το υλικό και τις φοβερές φωτογραφίες του ο Παύλος Παπαδάτος. Θέλω, επίσης, να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου τον Δήμαρχο Αργοστολίου κι όλους τους τοπικούς άρχοντες που μας συμπαραστάθηκαν ολόψυχα, όπως και τους Κεφαλονίτες που μας υποδέχτηκαν σαν να ήμασταν δικά τους παιδιά. Πιστεύω το ρεπορτάζ και το αφιέρωμα που επιμελήθηκα προσωπικά να είναι αυτό που τους ταιριάζει και τους αξίζει.

Καλό καλοκαίρι.

Crash test

Για 24 ώρες γύρισα από την Κεφαλονιά ίσα ίσα για να κάνω την εκπομπή στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ και την επόμενη ξημερώματα να πετάξω πάλι για Κεφαλονιά για τις ανάγκες του Special Edition, το κεντρικό θέμα του οποίου θα είναι αφιερωμένο σε ένα από τα ομορφότερα νησιά της Ελλάδας. Κάτι τέτοιες τρέλες τις κάνω μόνο για μεγάλες αγάπες και έρωτες. Δύο τέτοια καινούρια πάθη απέκτησα στη σεζόν που μας πέρασε. Το ένα είναι το ραδιόφωνο, όπου κάθε Τετάρτη 17:00-18:00 ταξιδεύω τους ακροατές του ΣΚΑΪ μαζί με την Εύα Αντωνοπούλου και τη Χριστίνα Βίδου. Ο άλλος μεγάλος μου έρωτας είναι το νέο μου ταξιδιωτικό portal, το Travelstyle.gr. Ξέρετε, η γλύκα του περιοδικού έχει να κάνει με τη δημιουργική έμπνευση, τις ωραίες εικόνες, τα προσεγμένα κείμενα, την αφή του χαρτιού, τις σωστές γραμμές και την προσοχή στη λεπτομέρεια. Το Traveller’s ICONS, όπως και όλα τα περιοδικά της εταιρείας μας, κρύβουν μέσα τους έντονο πάθος, σκληρή δουλειά και τελειομανία. Είμαστε πάντα σε συναγερμό και τριπλοτσεκάρουμε όλα τα κείμενα, τις πληροφορίες και τα tips. Θεωρώ απαράδεκτο σε ένα περιοδικό που χρειάζεται ένα μήνα για να βγει στο περίπτερο να υπάρχουν λάθη σε τηλέφωνα, παραλίες, διευθύνσεις, εστιατόρια, bars, ακόμη και χιλιομετρικές αποστάσεις. Νιώθω απίστευτη αηδία, όταν βλέπω ελληνικά και ξένα περιοδικά, οδηγούς και λευκώματα να επαναλαμβάνουν ύλη της προηγούμενης πενταετίας. Δεν θέλω να εκθέσω συναδέλφους, αλλά στην Κεφαλονιά έπεσε στα χέρια μου ένας δήθεν πρωτοποριακός οδηγός που έχει και βαθμολόγηση. Σας πληροφορώ ότι τα 2 από τα 7 αναγραφόμενα εστιατόρια στο Αργοστόλι είχαν κλείσει. Οι ξεφτίλες δεν έκαναν καν τον κόπο να πάρουν ένα τηλέφωνο για να ελέγξουν τουλάχιστον αν ο ιδιοκτήτης ζει ή πέθανε. Τα βαθμολογούσαν μάλιστα με 12,5/20. Κάτι τέτοιες καταστάσεις δικαιολογούν το γεγονός ότι το internet βρίσκει ολοένα και περισσότερους φίλους και οπαδούς. Στο Travestyle.gr δίνουμε την ευκαιρία σε όλους να γράψουν για επιχειρήσεις που θεωρούν σημαντικές και όχι μόνο να βαθμολογήσουν σύμφωνα με τα δικά τους γούστα, αλλά να κάνουν σκληρή κριτική σε όλα τα επίπεδα του portal. Αυτή η αμφίδρομη σχέση των δημοσιογράφων με το κοινό με έχει ξετρελάνει. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι γίνεται με τις προσφορές που έχουμε αναρτήσει, τους προορισμούς, τα δημοφιλή νησιά της Ελλάδας, τα videos και τις έρευνες. Τρομερή εντύπωση μου έκανε η ανταπόκριση που έδειξε ο κόσμος σε μια καινούρια στήλη του Travelstyle.gr. Την ονομάσαμε «Crash Test» και μέσα από αυτή συγκρίνουμε, χωρίς καμία δέσμευση, τιμές ακτοπλοϊκών και αεροπορικών ναύλων σε διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης και πώλησης εισιτηρίων και διαμονής. Το τι λαβράκια έβγαλαν οι δημοσιογράφοι του portal δεν λέγεται. Ανακάλυψαν ότι το κόστος μιας πτήσης από Αθήνα για Μύκονο με την ίδια ώρα αναχώρησης, την ίδια ημερομηνία και το ίδιο αεροπλάνο είχε διαφορά μέχρι και 30% σε 3 διαδικτυακές εταιρείες. Μας πήραν τηλέφωνα, δεχτήκαμε πιέσεις, μας είπαν ότι εξυπηρετούμε συμφέροντα, αλλά εμείς το χαβά μας. Οι συγκρίσεις τιμών είναι προς όφελος του καταναλωτή και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε κόντρα στο σύστημα και με το οποιοδήποτε κόστος. Δεν φαντάζεστε πόσα συγχαρητήρια έχουμε πάρει μόνο και μόνο γι’ αυτή μας την πρωτοβουλία. Ο κόσμος αισθάνεται ανακουφισμένος και βλέπει ότι αρχίζει να υπάρχει έλεγχος σε κάποιους ασυνείδητους κερδοσκόπους.
Απ’ την άλλη, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ νιώθω πραγματικά ελεύθερος να πω τις απόψεις μου για το ταξίδι και να εκφραστώ ελεύθερα στο ανοικτό μικρόφωνο ενός σταθμού που θεωρείται ανεξάρτητος. Τους τελευταίους 5 μήνες μου δόθηκε η ευκαιρία να επικοινωνήσω με ένα διαφορετικό, αλλά εκπαιδευμένο κοινό, που ξέρει καλά τι θέλει από έναν μεγάλο ενημερωτικό σταθμό. Πάρα πολλοί ακροατές άκουσαν χρήσιμα πράγματα για το ταξίδι, ενώ κάποιοι από αυτούς κέρδισαν διακοπές σε ξενοδοχεία 4* και 5* σε όλη την Ελλάδα. Μέσα από τον ΣΚΑΪ, το Traveller’s ICΟNS και το Travelstyle.gr όλη τη αυτή τη σεζόν κάναμε ευτυχισμένους πάνω από 70 ανθρώπους, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν δωρεάν και να δουν τις ομορφιές της πατρίδας μας.
Μπορώ να πω με μεγάλη βεβαιότητα είναι ότι η εταιρεία μας σιγά σιγά όχι μόνο βγαίνει αλώβητη από την οικονομική κρίση, αλλά καταφέρνει να κάνει καινούριες επενδύσεις, να προσφέρει νέες θέσεις εργασίας και να αυξάνει τις πωλήσεις της. Αυτό το χρωστάω, πάνω απ’ όλα, στους συνεργάτες μου –από την κα Βούλα που καθαρίζει τα γραφεία μας μέχρι το πιο υψηλόβαθμο στέλεχος στην Story Ε.Ε. Ακόμη περισσότερο, όμως, θέλω να ευχαριστήσω όλους εσάς που τόσα χρόνια στηρίζετε τα βήματα και τις επιλογές μας. Μακάρι κάποτε να αισθανθώ ότι, όπως συμβαίνει με μένα και τη δουλειά μου, έτσι κι εσείς έχετε αγαπήσει το ICONS και το Travelstyle.gr. Δεν υπάρχει πιο όμορφο πράγμα για έναν εκδότη από το να γνωρίζει πως οι αναγνώστες του δεν μπορούν να περάσουν το μήνα τους, δίχως να έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους την επόμενη έκδοση του ICONS. Πιστέψετε με, όλοι οι εκδότες κάπως έτσι νιώθουν ότι οι κόποι τους δεν πάνε χαμένοι.
Τελευταία συμβουλή για τις καλοκαιρινές διακοπές: Ψάξτε τόσο στο ICONS όσο και στο Travelstyle για καλές προσφορές και value for money επιλογές για διαμονή και εισιτήρια. Εξοικονομήστε χρήματα και προσπαθήστε να ξεφύγετε περισσότερες ημέρες. Ο χειμώνας δεν θα είναι απλά δύσκολος, θα είναι ιδιαίτερα σκληρός. Φορτίστε τις μπαταρίες σας και ξεκουραστείτε.
Και μην ξεχνάτε, το Crash Test κάνει καλό.

Τρίτη 23 Ιουνίου 2009

Το μεγάλο φαγοπότι

Αδέλφια αρκετά!!! Είμαι υπέρ της ανεξαρτησίας και των Υπουργών και των Υπουργείων. Το ευτύχημα είναι να κάνουν τη δουλειά τους και να κρίνονται στο φινάλε από τον ελληνικό λαό. Ένα λεπτό όμως. Όλα αυτά όταν το καράβι πάει πρίμα και τα πράγματα κουτσά στραβά κουμαντάρονται. Εδώ φτάσαμε να στέλνουν το καράβι στα βράχια και κανένας να μην τολμάει να μιλήσει. Οι μαθητευόμενοι μάγοι του υπουργείου Τουρισμού οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια τη βαριά οικονομία της χώρας στην καταστροφή κι όλοι οι καρεκλοκένταυροι σφυρίζουν ανέμελα. Το Σεπτέμβριο θα έχουμε δράματα. Ξενοδοχεία, μικρά και μεγάλα, θα βαρέσουν κανόνι, εστιατόρια και μπαρ θα βάλουν λουκέτο κι εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι θα χάσουν τις δουλειές τους, ενώ δεκάδες επιχειρηματίες που έχουν παράλληλη σχέση με τον τουρισμό θα καταστραφούν από ακάλυπτες επιταγές. Δεν είμαι ούτε το μαντείο των Δελφών ούτε και η Πυθία για να μπορώ να δω ξεκάθαρα την κατάσταση. Δυστυχώς, μια από τις κύριες πηγές του κακού είναι το υπουργείο Τουρισμού. Δεν ξέρω αν φταίει ο Πρωθυπουργός που δεν ασχολείται, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι έχει αφήσει η κυβέρνηση να δημιουργηθεί ένα παραμάγαζο ανθρώπων, συμβούλων και παρατρεχάμενων που απολύτως καμία σχέση δεν έχουν ούτε με τον τουρισμό ούτε με πολιτική διαχείρισης κρίσεων. Η δουλειά του εκάστοτε Υπουργού Τουρισμού είναι απλή:
α) Δημιουργεί τουριστικές υποδομές εκεί που δεν υπάρχουν
β) Μαζεύει χρήματα και προβάλλει την Ελλάδα στο εξωτερικό
γ) Είναι διαρκώς με μια βαλίτσα στο χέρι και λύνει τα προβλήματα που διπλωματικά δεν επιτρέπουν σε τουρίστες να έρθουν στη χώρα μας
Στην Ελλάδα κάνουμε το εντελώς αντίθετο. Αντί να προβάλλουμε τη χώρα μας δυναμικά στο εξωτερικό, την προβάλλουμε δυναμικά στην Ελλάδα. Αντί να προσπαθούμε να πείσουμε να έρθει για διακοπές στα νησιά μας ο Ρώσος, ο Γερμανός, ο Άγγλος και ο Ιταλός, προσπαθούμε να πείσουμε τον Χαλκιδιώτη να πάει διακοπές στα Σύβοτα. Αποτέλεσμα: αυτή τη στιγμή στο εξωτερικό η Ελλάδα διαφημίζεται με ψίχουλα και οι Τούρκοι, μαζί με τους Ισπανούς, ακόμη και τους Κροάτες, κερδίζουν τουρίστες εις βάρος της χώρας μας. Το υπουργείο Τουρισμού έχει μπουκώσει με διαφημίσεις μικρά και μεγάλα έντυπα σε μια χώρα που ο λαός της επιλέγει το καλοκαίρι σε ποσοστό 96% να κάνει διακοπές στη χώρα του. Γιατί; Η απάντηση είναι απλή. Αυτό είναι το μεγάλο φαγοπότι που έχει στηθεί στο παραμάγαζο του υπουργείου Τουρισμού. Κανένας από αυτούς που διαχειρίζονται τα κονδύλια της τουριστικής ανάπτυξης δεν δίνει δεκάρα για το πόσοι τουρίστες θα έρθουν στη χώρα μας. Στέλνουν το κρατικό χρήμα σε ημέτερους, σοβαρούς και ασόβαρους, στο πλαίσιο της περίφημης πολιτικομιντιακής διαπλοκής. Το μαγαζάκι που έχει στηθεί στο υπουργείο Τουρισμού διαχειρίζεται το δημόσιο χρήμα των Ελλήνων φορολογούμενων για να εξασφαλίσει ασυλία και φυσικά για να επηρεάσει μερίδα του Τύπου. Εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ πηγαίνουν σε έντυπα σφραγίδα με μηδενική κυκλοφορία. Μόνο στην ιδιαίτερη πατρίδα του Υπουργού Τουρισμού, το μέρος δηλαδή όπου πολιτεύεται, την Εύβοια, έχουν δαπανηθεί πάνω από 100.000 ευρώ για την προβολή της Ελλάδας. Λίστες κυκλοφορούν με ποσά από 500 ευρώ μέχρι και 30.000 ευρώ σε δεκάδες μικρά και μεγάλα μέσα σε όλη την Ελλάδα για την προαγωγή του τουρισμού στη χώρα μας. Υπάρχει άνθρωπος να πιστεύει ότι πραγματικά τα χρήματα δίνονται για να πάει ο Θεσσαλονικιός στη Χαλκίδα για διακοπές; Δεν έχω πρόβλημα ούτε με τα κρατικοδίαιτα έντυπα ούτε με τους απατεώνες που εισπράττουν κρατική διαφήμιση και μετά αφήνουν απλήρωτους τους εργαζόμενους ή για τους δικούς τους λόγους κλείνουν τις επιχειρήσεις. Το πρόβλημα είναι αυτοί που τα δίνουν. Είναι θέμα διαχείρισης των χρημάτων του ελληνικού λαού. Δεν μπορείτε ούτε εσείς ούτε κανένας άλλος να κάνετε δημόσιες σχέσεις με χρήματα που δεν είναι δικά σας. Δεν έχετε το δικαίωμα να στερείτε προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό επειδή θέλετε να τα έχετε καλά με τον τάδε ή τον δείνα μιντιάρχη, μικρό ή μεγάλο. Κρήτη, Κέρκυρα, Ρόδος, Κυκλάδες έχουν ήδη μείωση τουριστών στο 10% και μειωμένα έσοδα τουλάχιστον 20%. Το πράγμα ολοένα και χειροτερεύει. Στο υπουργείο Τουρισμού, η ομάδα που είναι κοντά στον κο Μαρκόπουλο είναι το κόκκινο πανί για σχεδόν όλους τους εργαζόμενους σε όλες τις διοικήσεις. Οι υπάλληλοι κάνουν λευκή αποχή κι έχουν κηρύξει «ανένδοτο» κατά του Υπουργού και των συμβούλων του. Βλέπουν αίσχη που δεν έχουν προηγούμενο και μιλάνε ακόμη για ιδιότυπη «δικτατορία» από εξωθεσμικούς παράγοντες. Δεν είναι καθόλου τυχαίο πώς κανένας από τους επαγγελματίες του τουρισμού δεν σηκώνει το τηλέφωνο για να μιλήσει με τον Υπουργό, όλοι περιμένον τον Σεπτέμβριο που θα σκάσει η βόμβα μεγατόνων. Μόλις μπουν τα πρώτα λουκέτα τότε θα αρχίσουν να ανοίγουν τα στόματα. Είναι ανάγκη όμως να περιμένουμε να έρθει η συντέλεια του κόσμου για να αντιδράσουμε; Μήπως πρέπει ο κος Μαρκόπουλος να αντιληφθεί τι ακριβώς συμβαίνει στο Υπουργείο του και για κάνει τις κατάλληλες κινήσεις; Ο άνθρωπος δεν ήταν ποτέ Υπουργός και δεν έχει απασχολήσει ποτέ με προσωπικά σκάνδαλα. Έχει πολιτικές όμως ευθύνες για το πώς χειρίζονται οι σύμβουλοί του τα πράγματα στο Υπουργείο. Από την άλλη, θα πρότεινα στην αξιωματική Αντιπολίτευση, που φαίνεται να μην έχουν πάρει χαμπάρι τι ακριβώς συμβαίνει, να προκαλέσουν συζήτηση στη Βουλή και να προτείνουν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας του Κοινοβουλίου να ρίξει μια ματιά για το πώς και πού πάνε τόσα εκατομμύρια ευρώ διαφημιστικής προβολής από το υπουργείο Τουρισμού, αλλά και από άλλα υπουργεία. Μήπως είμαι αιθεροβάμων;

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

Ο Τάσος Δούσης γράφει για την άγνωστη Μύκονο

Η άγνωστη Μύκονος

Βαρέθηκα να γράφω τις γνωστές κοινοτοπίες για το lifestyle, την καλή ζωή, το φαγητό, τις υπηρεσίες και γενικά όλο αυτό το κομμάτι που έχει να κάνει με τη χλιδή, το glamorous και την ευζωία. Η Μύκονος σίγουρα είναι όλα αυτά. Το ερώτημα, όμως, είναι πώς καταφέρνει να πετυχαίνει την ισορροπία και να μην ξεφεύγει, προκαλώντας τους τουρίστες, Έλληνες και ξένους. Το να είσαι στην κορυφή των παγκόσμιων τουριστικών προορισμών για 30 και πλέον χρόνια ούτε τυχαίο μπορεί να είναι ούτε συμπτωματικό. Κάποιοι νομίζουν ότι όλο αυτό το hype προέρχεται από τα καλά μαγαζιά, τις όμορφες παραλίες, τα καλλίγραμμα κορμιά και το σεξ. Κάνουν λάθος! Εγώ θα σας παρουσιάσω μια Μύκονο που δεν θα βρείτε πουθενά αλλού παρά μόνο στο συγκεκριμένο editorial και θα προσπαθήσω να σας αποδείξω ότι για το σημερινό boom του νησιού φταίει η ιστορία και μόνο αυτή. Υπάρχουν ίχνη που στηρίζουν αυτή την άποψη, όμως οι περισσότεροι δεν τα βλέπουμε, διότι πολύ απλά δεν αφιερώνουμε σε αυτά λίγο χρόνο από τη διασκέδαση και την ξεκούρασή μας. Εγώ προτείνω για φέτος να επισκεφθείτε τα δικά μου hot points, ώστε να νιώσετε την αίγλη, τις δονήσεις και τη δύναμη μιας άλλης Μυκόνου.

ΠΟΡΤΕΣ

Δεν το γνωρίζετε, αλλά εκτός από τη Νάξο και η Μύκονος έχει τις δικές της Πόρτες. Θα τις βρείτε πάνω από τον Πλατύ Γιαλό, εκεί όπου οι αρχαίοι Μυκονιάτες έφτιαξαν δύο γρανιτένιους πύργους ύψους 3,5 μ. που χρονολογούνται από τα Ελληνιστικά χρόνια. Τόπος λατρείας και απαράμιλλης θέας.

ΘΟΛΩΤΟΣ ΤΑΦΟΣ

Στην περιοχή Αγγελικά, στην κορυφή του λόφου, θα θαυμάσετε έναν θολωτό τάφο του 15ου αι. π.Χ. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό αρχιτεκτονικό δημιούργημα με διάμετρο 6 μ. σε κυκλική μορφή και είναι από τους ελάχιστους που έχουν αποκαλυφθεί στις Κυκλάδες και ανήκουν στη Μυκηναϊκή περίοδο.

ΔΙΒΟΥΝΙΑ

Εκεί ζουν οι άγριοι Μυκονιάτες. Εκτός από το ότι μπορείτε να φάτε φρέσκο ψάρι σε λογικές τιμές και να βρείτε δωμάτια value for money, στο ομώνυμο ακρωτήρι υπάρχουν ακόμη και σήμερα απομεινάρια αρχαίων οικισμών. Εκεί κοντά αξίζει να επισκεφθείτε και τη Μαυροσπηλιά, όπου ανακαλύφθηκαν αγροτικά εργαλεία, σκεύη κι άλλα αντικείμενα της Νεολιθικής εποχής. Θα βιώσετε μια προϊστορική ατμόσφαιρα και θα πάρετε μια γεύση για το πώς ζούσαν τότε οι κάτοικοι του νησιού.

ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ

Οι Μυκονιάτες σέβονται τις υπόλοιπες θρησκείες, όπως ακριβώς και την ορθόδοξη χριστιανική πίστη. Η καθολική εκκλησία της Μυκόνου, η Παναγιά του Ροδαρίου, βρίσκεται στην Πλατεία Αλευκάντρας, κοντά στους μύλους. Η εκκλησία χτίστηκε το 1668 και η εικόνα της Θεοτόκου μεταφέρθηκε από τη Βενετία το 1715. Είναι το μοναδικό πράγμα που έχει πάρει ολόκληρη η Ελλάδα από τους κλέφτες Βενετούς, που «άδειασαν» την Κωνσταντινούπολη το 1204.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Οι Μυκονιάτες είναι ναυτικός λαός και για αιώνες ολόκληρους οι άντρες του νησιού θαλασσοδέρνονται στα πέλαγα όλου του κόσμου. Στο αρχοντικό της οικογένειας του Μαυρογένη, στην Πλατεία της Αγίας Κυριακής, στεγάζεται η Δημοτική Βιβλιοθήκη. Το γεγονός και μόνο ότι έζησε εκεί το 1735 ο θρυλικός κουρσάρος Μαυρογένης, το καθιστά αξιοθέατο.

ΤΟ ΟΝΟΜΑ… ΜΥΚΟΝΟΣ

Σύμφωνα με τη μυθολογία, στο νησί, το οποίο πήρε το όνομά του από τον ήρωα Μύκονο, γιο του Ανίου του Καρύστου, βασιλιά της Δήλου, λατρευόταν ο θεός Διόνυσος με τις επωνυμίες Βακχεύς και Ληνεύς. Αρχαία νομίσματα της Μυκόνου απεικονίζουν την κεφαλή του Διονύσου στεφανωμένη με κισσό. Από τότε και μέχρι σήμερα, με διαφορετικές θρησκείες και ανθρώπους, το νησί των ανέμων συνεχίζει στην ίδια απαρέγκλιτη ρότα. Γλέντι, ανοιχτό μυαλό, ψυχή και χρήμα. Από τότε και μέχρι σήμερα οι κάτοικοί του έχουν ένα και μοναδικό motto: «Περνάμε καλά, κάνουμε τους άλλους να αισθάνονται καλύτερα, ζούμε μια υπέροχη και μοναδική ζωή».

Τελικά, φίλοι μου, όλα τα πράγματα έχουν την εξήγησή τους.