Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009
Αξίζει…
Με πάρα πολύ μεγάλη χαρά διαπίστωσα, αλλά και διασταύρωσα, ότι πάρα πολλές και μεγάλες επιχειρήσεις στην Αράχωβα προχώρησαν σε μια εξαιρετικά γενναία μείωση των τιμών σε ξενοδοχεία, ξενώνες και εστιατόρια. Το έχω πει αρκετές φορές και θα το επαναλάβω και σήμερα ότι οι επιχειρηματίες στην Αράχωβα έχουν αντανακλαστικά και ξέρουν πώς πρέπει να αντιδράσουν σε περιόδους κρίσης. Πραγματικά, λοιπόν, στο χωριό γίνεται μια ουσιαστική προσπάθεια να καταλάβει ο κόσμος που το επισκέπτεται ότι οι ντόπιοι επιχειρηματίες αφουγκράζονται την κοινωνία και τις ανάγκες των ανθρώπων που έχουν ανάγκη από ξεκούραση, χαλάρωση και διακοπές. Όσοι δεν το αντιλαμβάνονται, λυπάμαι που τους το λέω, αλλά θα έχουν κακή τύχη. Θα βλέπουν τα δωμάτια και τα εστιατόριά τους άδεια και θα μαζεύουν κόσμο μόνο όταν όλοι οι άλλοι θα έχουν γεμίσει. Με τις αρπαχτές κανένας δεν έκανε προκοπή και κανένας δεν κατάφερε να ξεχωρίσει. Οι επιχειρήσεις δεν σώζονται όταν δουλεύουν Χριστούγεννα, Πάσχα και αργίες. Η εποχή που κάποιοι υποστήριζαν ότι «έλα μωρέ, στην Αράχωβα είμαστε, δεν θα δουλέψουμε;» έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Όλοι και σε όλα τα επίπεδα, κοινωνία, τοπική αυτοδιοίκηση, πολιτική πρέπει να βάλουν πλάτη για να περάσει όσο πιο ανώδυνα και το 2010, το οποίο θα είναι δυσκολότερο από το 2009. Σε αυτό το κλίμα της γενικής προσπάθειας λαμβάνω μηνύματα ανησυχητικά για ολιγωρία της Δημοτικής Επιχείρησης Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου της Αράχωβας. Πολλοί ήταν εκείνοι που μου μίλησαν για μια κατάσταση σε αυτόν τον τομέα της πόλης εντελώς τριτοκοσμική. Δεν με ενδιαφέρει αν θα ξύσω πληγές ή αν ενοχλήσω κάποιους παράγοντες στην Αράχωβα που θεωρούν ακόμα και τώρα τους εαυτούς τους… κοτζαμπάσηδες. Αυτό που με ενδιαφέρει ως δημοσιογράφο αλλά και ως λάτρη της περιοχής είναι να υποστηριχθεί η Αράχωβα, οι σοβαροί και έντιμοι επιχειρηματίες και ο τόπος να πάρει την ανάπτυξη που του αξίζει και του ταιριάζει. Με καλή θέληση, λοιπόν, θα ήθελα να θέσω μερικά ερωτήματα και ας κάνει ο καθένας την αυτοκριτική του. Από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ της Ευρωπαϊκής Ένωση δόθηκαν κονδύλια για την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού portal για την προώθηση του τουρισμού στην Αράχωβα. Και ο πιο μικρός επιχειρηματίας της πόλης γνωρίζει τη δύναμη του internet στην προώθηση της επιχείρησής του. Είναι δυνατόν το site www.arachova.gr, που φτιάχτηκε με χρήματα κρατικών κονδυλίων, να παρουσιάζει αυτή την αισχρή και τραγική εικόνα; Δεν αντιλαμβάνονται οι αρμόδιοι που χειρίζονται τέτοια ζητήματα ότι με αυτόν τον τρόπο προσβάλλουν και τον τόπο και τους εαυτούς τους αλλά και τον ίδιο το δήμαρχο της Αράχωβας; Η Μύκονος έχει ακριβώς τους ίδιους κατοίκους με την Αράχωβα. Κάντε έναν κόπο να δείτε τι έχουν φτιάξει οι άνθρωποι για τη διαδικτυακή τους παρουσία. Σας πληροφορώ ότι τέτοια παραδείγματα θα συναντήσετε αντίστοιχα σε όλη την Ελλάδα –και κυριολεκτικά σε όλο τον κόσμο– από δημοτικές αρχές που ενδιαφέρονται για την προώθηση του τουρισμού στον τόπο τους. Είναι αλήθεια ότι έχω συναντήσει και δημοτικούς άρχοντες που η φιλοσοφία τους είναι το «σιγά να μην διαφημίσω εγώ την «Αράχωβα», για να οικονομήσει ο τάδε επιχειρηματίας». Δεν λέω, είναι κι αυτό μια λογική. Να είστε σίγουροι, όμως, ότι οδηγεί στο μαρασμό, την ανεργία, την υποβάθμιση των υπηρεσιών και τέλος, στην απαξίωση της ίδιας της πόλης. Η Αράχωβα είχε τη σπάνια τύχη να έχει ένα δήμαρχο που πραγματικά ενδιαφέρεται για τον τόπο του με έργα και πράξεις κι όχι με λόγια. Κατά την προσωπική μου γνώμη, ο τομέας του τουρισμού και της ανάπτυξης δεν είναι ένα κομμάτι που πρέπει να εκπίπτει από τις διοικητικές αρμοδιότητες του δημαρχικού αξιώματος. Τώρα όσο ποτέ άλλοτε, η πόλη της Αράχωβας έχει ανάγκη μιας επιθετικής στρατηγικής στον τομέα του τουρισμού. Ο δήμαρχος Γεώργιος Ανδρέου Λεόντιος πρέπει να διώξει τα τρωκτικά, τα άσχετα και κομπλεξικά ανθρωπάκια που αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη και τουριστική προβολή και να πάρει την υπόθεση στα χέρια του, όπως έχει κάνει και σε δεκάδες άλλα ζητήματα. Στην Αράχωβα αξίζει διεθνής οικολογικός και αγροτουριστικός τουρισμός. Στην Αράχωβα αξίζουν εκπρόσωποι στα διεθνή fora και εκδηλώσεις που «μιλούν» ξένες γλώσσες. Στην Αράχωβα αξίζουν επισκέπτες μέσης-ανώτερης κοινωνικής τάξης, μέσης-ανώτερης κοινωνικής μόρφωσης. Το περιοδικό μας, το Arachova Magazine υπηρετεί αυτό το σκοπό εδώ και μια τετραετία και έχει δείξει με τον καλύτερο τρόπο με ποιο τρόπο υποστηρίζει την ανάπτυξη του τόπου. Αφουγκραζόμαστε την κοινή γνώμη, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των επισκεπτών. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο και είμαστε ο μοναδικός εκδοτικός Όμιλος που υποστηρίζεται από το σύνολο της τοπικής κοινωνίας. Δεν είμαστε ούτε πιο έξυπνοι, ούτε έχουμε μεγαλύτερες γνώσεις για τις ανάγκες του τόπου. Απλώς κάνουμε τη δουλειά μας. Αν κάποιοι άνθρωποι πληρώνονται για να προωθούν ταξιδιωτικά και τουριστικά την Αράχωβα, ας το κάνουν. Αν είναι τεμπελχανάδες, κηφήνες, οσφυοκάμπτες και σφουγγοκωλάριοι. Δήμαρχε, στείλ’ τους στο σπίτι τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου