Τετάρτη 18 Μαρτίου 2009

Ελ. Βενιζέλος - Τρωκτικά Α.Ε.;

(Editorial-παρέμβαση του Τάσου Δούση για όλα όσα συμβαίνουν στο Ελ. Βενιζέλος μετά και τις τελευταίες καταγγελίες του Γιάννη Τερζάκη στον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο και το Alter. Απαντήσεις στον Έλληνα πολίτη, γιατί πληρώνει ακριβά το εισιτήριο και αμείλικτα ερωτήματα προς τη Διοίκηση του αεροδρομίου των Σπάτων).

ΟΚ. Ας πούμε, λοιπόν, μερικές αλήθειες για το αεροδρόμιο-στολίδι της Αθήνας, το περίφημο Ελ. Βενιζέλος. Ο Πάγκαλος το έχει πει αεροδρόμιο-φάντασμα, διότι όποτε κι αν πας είναι άδειο. Σχεδόν παντού είσαι μόνος, γιατί απλώς το έκαναν τεράστιο κι άχαρο χωρίς να το χρειαζόμαστε (γιατί άραγε;) Δυστυχώς είναι από τα πιο άσχημα, ασουλούπωτα, κρύα και ξενέρωτα προκάτ αεροδρόμια της Ευρώπης. Σε design, χρώμα και κατασκευή σίγουρα από τα χειρότερα στον κόσμο.
Σας πληροφορώ ότι έχω ταξιδέψει σε τουλάχιστον 50 αεροδρόμια στον κόσμο και σας δηλώνω υπεύθυνα ότι υπάρχουν αεροδρόμια στην Ανατολή και την Αφρική που σε κατακτούν από την πρώτη στιγμή με το τοπικό χρώμα, την άποψη και τη ζεστασιά τους, π.χ. της Κουάλα Λουμπούρ στη Μαλαισία. Έχουμε ένα από τα ακριβότερα αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο χωρίς να προσφέρει καν τα βασικά στον ταξιδιώτη.

Υπάρχουν καταστήματα και εταιρείες μέσα στο Ελ. Βενιζέλος που πληρώνουν για ενοίκιο το μήνα ακόμη και €20.000. Το τραγικό είναι πως οι γελοίοι εισπράττουν το χρήμα και δεν παρέχουν στον ταξιδιώτη-τουρίστα ούτε ένα ατομικό καροτσάκι, όπως γίνεται σε όλα τα σύγχρονα αεροδρόμια του κόσμου για να μπορεί και ο Έλληνας αλλά και ο ξένος να ψωνίσουν με άνεση τα δώρα και τα αναμνηστικά που θα πάρουν στην πατρίδα τους.
Στο Μαλάουι της Αφρικής να φτάσει η χάρη σας, στα duty free της πιο φτωχής χώρας της Αφρικής, θα βρείτε ατομικό καροτσάκι. Εδώ οι κάφροι δεν το θεωρούν απαραίτητο. Φαντάζομαι ότι όλοι θα έχετε αναρωτηθεί γιατί πληρώνετε το εισιτήριο Αθήνα-Σαντορίνη €200 και Αθήνα-Λονδίνο €150. Σίγουρα όλοι θα έχετε βρίσει τις αεροπορικές εταιρείες για την τιμολογιακή πολιτική τους. Σε κανέναν, όμως, δεν πάει το μυαλό ότι τα χρήματα που πληρώνουμε για τους φόρους του αεροδρομίου είναι σχεδόν το 40-50% του ναύλου του εισιτηρίου.

Το ξέρετε ότι το Ελ. Βενιζέλος χρεώνει για τη στάθμευση των αεροπλάνων και το ενοίκιο πιο ακριβά κι από το αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης ή το Charles de Gaulle στο Παρίσι; Γνωρίζετε, επίσης, ότι δεκάδες ευρωβουλευτές και υπάλληλοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν κάνει καταγγελίες ότι το αεροδρόμιο κόστισε πέντε φορές πάνω από το πραγματικό του κόστος; (π.χ. ο Γιάννης Τερζάκης, υπάλληλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης με καταγγελία σε συνέντευξή του στο Alter και τη Ζούγκλα του Μ.Τ.)

Είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλές εταιρείες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα, αλλά εξαιτίας των ναύλων και των ενοικίων που ζητά το Ελ. Βενιζέλος «στρίβουν» τα αεροπλάνα τους σε Τουρκία, Πορτογαλία και Ισπανία. Νομίζω πως με αυτό τον τρόπο λύνονται μερικά ερωτήματα Ελλήνων πολιτών στο γιατί το Ελ. Βενιζέλος είναι άδειο και γιατί πληρώνουμε πανάκριβα εισιτήρια. Όλα αυτά, όμως, γίνονταν πριν από την παγκόσμια οικονομική κρίση. Τώρα τα πράγματα, είτε το θέλουν κάποιοι είτε όχι, πρέπει να αλλάξουν και ο καθένας πρέπει να κάνει τις κινήσεις εκείνες που θα βοηθήσουν τη χώρα να ορθοποδήσει και να αντισταθεί.

Έτσι, λοιπόν, αγαπητοί κύριοι του Ελ. Βενιζέλος, αισθάνομαι την ανάγκη να σας ενημερώσω ότι η ανοχή του ελληνικού λαού απέναντί σας εξαντλήθηκε. Η χώρα, η οικονομία, ο τουρισμός δοκιμάζονται σκληρά κι εσείς λιάζεστε στον αττικό ήλιο των Σπάτων ως άλλοι ιπποπόταμοι στο βασίλειο της «ζούγκλας», που έχετε φτιάξει για εσάς και τους υπηκόους σας. Κύριοι, υπάγεστε στην ελληνική νομοθεσία και το ελληνικό δίκαιο. Δεν είστε ούτε Βατικανό ούτε ανεξάρτητη επαρχία της ελληνικής επικράτειας. Σας καλώ, λοιπόν, να απαντήσετε ευθέως και άμεσα στα ερωτήματα που έχουν προκύψει από τη δημοσιογραφική έρευνα και το ρεπορτάζ.

1. Είναι αλήθεια ότι το αεροδρόμιο κόστισε πέντε φορές την πραγματική του αξία, όπως καταγγέλλουν Ευρωβουλευτές και Έλληνες υπάλληλοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση;

2. Είναι αλήθεια ότι είμαστε το πιο ακριβό αεροδρόμιο της Ευρώπης και από τα πιο ακριβά στον κόσμο; Τι ποσά χρεώνετε στις αεροπορικές εταιρείες σε σχέση με τα ανταγωνιστικά αεροδρόμια της νοτιοανατολικής Ευρώπης αλλά και της Μεσογείου;

3. Είναι αλήθεια ότι τουλάχιστον 5 αεροπορικές εταιρείες σάς έχουν ζητήσει εγγράφως να προχωρήσετε σε εκπτώσεις στις υπηρεσίες σας, προκειμένου να συνεχίσουν να πετάνε στην Ελλάδα αλλά και για να μην απολύσουν προσωπικό;

4. Είναι αλήθεια ότι κάνετε επιλεκτική και παράνομη πριμοδότηση αεροπορικών εταιρειών έναντι ανταγωνιστών τους στην ελληνική αγορά, μέσω αδιαφανών κριτηρίων μάρκετινγκ; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός στελεχών και υπαλλήλων του Ελ. Βενιζέλος αμείβονται με μισθούς πολυεθνικών εταιρειών, χωρίς καν να έχουν τα απαραίτητα πτυχία και προϋπηρεσία;

Μήνυμα χωρίς χρέωση προς τη διοίκηση του Ελ. Βενιζέλος:
Αγαπητοί κύριοι το καθεστώς ασυλίας στην Ελλάδα τελείωσε. Σας υπόσχομαι ότι από εδώ και στο εξής δεν θα σταματήσω να ασχολούμαι μαζί σας μέχρι να ενδιαφερθείτε για τον ελληνικό τουρισμό, τον Έλληνα ταξιδιώτη, τον αλλοδαπό τουρίστα και τον Έλληνα πολίτη. Δεν θα σταματήσω να ασχολούμαι μαζί σας μέχρι να απαντήσετε στα ερωτήματα που σας έχει θέσει η δημοσιογραφική έρευνα και ο ελληνικός λαός. Δεν θα σταματήσω να ασχολούμαι μαζί σας μέχρι να ανακοινώσετε νέα τιμολογιακή πολιτική και στους φόρους και στα ενοίκια των αεροπορικών εταιρειών και των καταστημάτων.

Κύριε Χατζηδάκη, αν το Ελ. Βενιζέλος ασκεί πολιτική δεσπόζουσας θέσης στην ελληνική αγορά, πρέπει να παρέμβετε άμεσα. Κατά την προσωπική μου γνώμη, αν οι ελεγκτές σας μπουν στο Ελ. Βενιζέλος, πολλά πράγματα θα αλλάξουν γρήγορα και άμεσα. Το έχει ανάγκη και ο τόπος και ο τουρισμός.

1 σχόλιο:

  1. Κύριε Δούση, πλήρωσα εισιτήριο για να πετάξω από τη Μούρθια της Ισπανίας στην Βαρκελώνη, μια απόσταση μεγαλύτερη της Αθήνας-Θεσσαλονίκης 35 Ευρώ ΜΑΖΙ με τους φόρους. Ήταν προσφορά της Iberia. Το συνηθισμένο; Γύρω στα 75 ευρώ. Αυτό να το προσθέσετε στις ήδη πλούσιες γνώσεις σας όσον αφορά τα εισιτήρια που πληρώνουμε στην Ελλάδα για να πάμε στην Κρήτη ή σε κάποιο άλλο Εθνικό προορισμό. Στην Ελλάδα μας θέλουν 3η θέση κατάστρωμα επί 9 ώρες και να φτάνουμε κατάκοποι. Στην Ελλάδα έχουμε πολλά χρήματα φαίνεται. Στην Ελλάδα... κανείς δεν κάνει κάτι και το μόνο που λαμβάνει χώρα είναι η διάλυση, είτε με το πρόσωπο της διαφθοράς της εξουσίας είτε με το πρόσωπο των γνωστών αγνώστων. Αν οι Αρχαίοι Έλληνες δημιουργούσαν πολιτισμό, εμείς τον διαλύουμε. Δεν πιστεύω πως κανένας πολιτικός μπορεί να κάνει κάτι, αν θέλετε είτε λόγο διαφθοράς είτε αν δεν είναι διεφθαρμένος ως πολιτικός τότε λόγο των κυκλωμάτων που δεν πρόκειται να επιτρέψουν αλλαγές. Σε αυτή τη χώρα δεν κάνει κουμάντο ο Πρωθυπουργός αλλά οι διάφοροι νονοί κι έχουμε πολλούς δυστυχώς. Να σας πω το κλασσικό "Πες τα"; Άντε και τα λέτε, σας ακούει κανείς; Κανείς! Γιατί η πραγματική δύναμη και ο πόνος είναι στον καταναλωτή στην πιο τεράστια "κότα" σε χειμερία αιώνια νάρκη. Αν ξυπνάγαμε, μόνον τότε θα γινόταν πράξη ο στοίχος του Βάρναλη "Αν ξυπνήσεις μονομιάς θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς". Λυπάμαι αν σας κούρασα. Κατά την άποψή μου έχετε δίκιο σε όσα γράφετε από την αρχιτεκτονική αποτυχία του Αεροδρομίου μέχρι τα κόστη. Αρκεί όμως να σας πω πως έχετε δίκιο; Ας ελπίσουμε πως είναι μια αρχή. Γράφτε έναν στο πλευρό όσον λέτε.

    Κοντέλης Στρατής

    Υ.Γ.: Ετοιμάζετε καινούργιες εκπομπές; Συχνά ξενυχτάω να δω τις "απαγορευμένες" σας εκπομπές τις οποίες ο Alpha προβάλει κατά τις 3:00 μπας και ο σεκιουριτάς που ξενυχτά βρει τον κατάλληλο προορισμό να πάει διακοπές με τα χρήματα από τις υπερωρίες του. Δεν ξέρω τι να πω. Και η λέξη κρίμα περικλείει πολύτιμη ενέργεια που μάλλον θα πρέπει να αποταμιεύσω για το μέλλον. Αν θέλετε να επισκεφθείτε την Γρανάδα στην Ισπανία, το ιστορικό κέντρο καθώς και το Alhambra, ένα από τα σύγχρονα θαύματα αρχιτεκτονικής. Και πάλι συγγνώμη για την πολυγραφολογία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή