Τρίτη 23 Ιουνίου 2009

Το μεγάλο φαγοπότι

Αδέλφια αρκετά!!! Είμαι υπέρ της ανεξαρτησίας και των Υπουργών και των Υπουργείων. Το ευτύχημα είναι να κάνουν τη δουλειά τους και να κρίνονται στο φινάλε από τον ελληνικό λαό. Ένα λεπτό όμως. Όλα αυτά όταν το καράβι πάει πρίμα και τα πράγματα κουτσά στραβά κουμαντάρονται. Εδώ φτάσαμε να στέλνουν το καράβι στα βράχια και κανένας να μην τολμάει να μιλήσει. Οι μαθητευόμενοι μάγοι του υπουργείου Τουρισμού οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια τη βαριά οικονομία της χώρας στην καταστροφή κι όλοι οι καρεκλοκένταυροι σφυρίζουν ανέμελα. Το Σεπτέμβριο θα έχουμε δράματα. Ξενοδοχεία, μικρά και μεγάλα, θα βαρέσουν κανόνι, εστιατόρια και μπαρ θα βάλουν λουκέτο κι εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι θα χάσουν τις δουλειές τους, ενώ δεκάδες επιχειρηματίες που έχουν παράλληλη σχέση με τον τουρισμό θα καταστραφούν από ακάλυπτες επιταγές. Δεν είμαι ούτε το μαντείο των Δελφών ούτε και η Πυθία για να μπορώ να δω ξεκάθαρα την κατάσταση. Δυστυχώς, μια από τις κύριες πηγές του κακού είναι το υπουργείο Τουρισμού. Δεν ξέρω αν φταίει ο Πρωθυπουργός που δεν ασχολείται, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι έχει αφήσει η κυβέρνηση να δημιουργηθεί ένα παραμάγαζο ανθρώπων, συμβούλων και παρατρεχάμενων που απολύτως καμία σχέση δεν έχουν ούτε με τον τουρισμό ούτε με πολιτική διαχείρισης κρίσεων. Η δουλειά του εκάστοτε Υπουργού Τουρισμού είναι απλή:
α) Δημιουργεί τουριστικές υποδομές εκεί που δεν υπάρχουν
β) Μαζεύει χρήματα και προβάλλει την Ελλάδα στο εξωτερικό
γ) Είναι διαρκώς με μια βαλίτσα στο χέρι και λύνει τα προβλήματα που διπλωματικά δεν επιτρέπουν σε τουρίστες να έρθουν στη χώρα μας
Στην Ελλάδα κάνουμε το εντελώς αντίθετο. Αντί να προβάλλουμε τη χώρα μας δυναμικά στο εξωτερικό, την προβάλλουμε δυναμικά στην Ελλάδα. Αντί να προσπαθούμε να πείσουμε να έρθει για διακοπές στα νησιά μας ο Ρώσος, ο Γερμανός, ο Άγγλος και ο Ιταλός, προσπαθούμε να πείσουμε τον Χαλκιδιώτη να πάει διακοπές στα Σύβοτα. Αποτέλεσμα: αυτή τη στιγμή στο εξωτερικό η Ελλάδα διαφημίζεται με ψίχουλα και οι Τούρκοι, μαζί με τους Ισπανούς, ακόμη και τους Κροάτες, κερδίζουν τουρίστες εις βάρος της χώρας μας. Το υπουργείο Τουρισμού έχει μπουκώσει με διαφημίσεις μικρά και μεγάλα έντυπα σε μια χώρα που ο λαός της επιλέγει το καλοκαίρι σε ποσοστό 96% να κάνει διακοπές στη χώρα του. Γιατί; Η απάντηση είναι απλή. Αυτό είναι το μεγάλο φαγοπότι που έχει στηθεί στο παραμάγαζο του υπουργείου Τουρισμού. Κανένας από αυτούς που διαχειρίζονται τα κονδύλια της τουριστικής ανάπτυξης δεν δίνει δεκάρα για το πόσοι τουρίστες θα έρθουν στη χώρα μας. Στέλνουν το κρατικό χρήμα σε ημέτερους, σοβαρούς και ασόβαρους, στο πλαίσιο της περίφημης πολιτικομιντιακής διαπλοκής. Το μαγαζάκι που έχει στηθεί στο υπουργείο Τουρισμού διαχειρίζεται το δημόσιο χρήμα των Ελλήνων φορολογούμενων για να εξασφαλίσει ασυλία και φυσικά για να επηρεάσει μερίδα του Τύπου. Εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ πηγαίνουν σε έντυπα σφραγίδα με μηδενική κυκλοφορία. Μόνο στην ιδιαίτερη πατρίδα του Υπουργού Τουρισμού, το μέρος δηλαδή όπου πολιτεύεται, την Εύβοια, έχουν δαπανηθεί πάνω από 100.000 ευρώ για την προβολή της Ελλάδας. Λίστες κυκλοφορούν με ποσά από 500 ευρώ μέχρι και 30.000 ευρώ σε δεκάδες μικρά και μεγάλα μέσα σε όλη την Ελλάδα για την προαγωγή του τουρισμού στη χώρα μας. Υπάρχει άνθρωπος να πιστεύει ότι πραγματικά τα χρήματα δίνονται για να πάει ο Θεσσαλονικιός στη Χαλκίδα για διακοπές; Δεν έχω πρόβλημα ούτε με τα κρατικοδίαιτα έντυπα ούτε με τους απατεώνες που εισπράττουν κρατική διαφήμιση και μετά αφήνουν απλήρωτους τους εργαζόμενους ή για τους δικούς τους λόγους κλείνουν τις επιχειρήσεις. Το πρόβλημα είναι αυτοί που τα δίνουν. Είναι θέμα διαχείρισης των χρημάτων του ελληνικού λαού. Δεν μπορείτε ούτε εσείς ούτε κανένας άλλος να κάνετε δημόσιες σχέσεις με χρήματα που δεν είναι δικά σας. Δεν έχετε το δικαίωμα να στερείτε προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό επειδή θέλετε να τα έχετε καλά με τον τάδε ή τον δείνα μιντιάρχη, μικρό ή μεγάλο. Κρήτη, Κέρκυρα, Ρόδος, Κυκλάδες έχουν ήδη μείωση τουριστών στο 10% και μειωμένα έσοδα τουλάχιστον 20%. Το πράγμα ολοένα και χειροτερεύει. Στο υπουργείο Τουρισμού, η ομάδα που είναι κοντά στον κο Μαρκόπουλο είναι το κόκκινο πανί για σχεδόν όλους τους εργαζόμενους σε όλες τις διοικήσεις. Οι υπάλληλοι κάνουν λευκή αποχή κι έχουν κηρύξει «ανένδοτο» κατά του Υπουργού και των συμβούλων του. Βλέπουν αίσχη που δεν έχουν προηγούμενο και μιλάνε ακόμη για ιδιότυπη «δικτατορία» από εξωθεσμικούς παράγοντες. Δεν είναι καθόλου τυχαίο πώς κανένας από τους επαγγελματίες του τουρισμού δεν σηκώνει το τηλέφωνο για να μιλήσει με τον Υπουργό, όλοι περιμένον τον Σεπτέμβριο που θα σκάσει η βόμβα μεγατόνων. Μόλις μπουν τα πρώτα λουκέτα τότε θα αρχίσουν να ανοίγουν τα στόματα. Είναι ανάγκη όμως να περιμένουμε να έρθει η συντέλεια του κόσμου για να αντιδράσουμε; Μήπως πρέπει ο κος Μαρκόπουλος να αντιληφθεί τι ακριβώς συμβαίνει στο Υπουργείο του και για κάνει τις κατάλληλες κινήσεις; Ο άνθρωπος δεν ήταν ποτέ Υπουργός και δεν έχει απασχολήσει ποτέ με προσωπικά σκάνδαλα. Έχει πολιτικές όμως ευθύνες για το πώς χειρίζονται οι σύμβουλοί του τα πράγματα στο Υπουργείο. Από την άλλη, θα πρότεινα στην αξιωματική Αντιπολίτευση, που φαίνεται να μην έχουν πάρει χαμπάρι τι ακριβώς συμβαίνει, να προκαλέσουν συζήτηση στη Βουλή και να προτείνουν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας του Κοινοβουλίου να ρίξει μια ματιά για το πώς και πού πάνε τόσα εκατομμύρια ευρώ διαφημιστικής προβολής από το υπουργείο Τουρισμού, αλλά και από άλλα υπουργεία. Μήπως είμαι αιθεροβάμων;

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

Ο Τάσος Δούσης γράφει για την άγνωστη Μύκονο

Η άγνωστη Μύκονος

Βαρέθηκα να γράφω τις γνωστές κοινοτοπίες για το lifestyle, την καλή ζωή, το φαγητό, τις υπηρεσίες και γενικά όλο αυτό το κομμάτι που έχει να κάνει με τη χλιδή, το glamorous και την ευζωία. Η Μύκονος σίγουρα είναι όλα αυτά. Το ερώτημα, όμως, είναι πώς καταφέρνει να πετυχαίνει την ισορροπία και να μην ξεφεύγει, προκαλώντας τους τουρίστες, Έλληνες και ξένους. Το να είσαι στην κορυφή των παγκόσμιων τουριστικών προορισμών για 30 και πλέον χρόνια ούτε τυχαίο μπορεί να είναι ούτε συμπτωματικό. Κάποιοι νομίζουν ότι όλο αυτό το hype προέρχεται από τα καλά μαγαζιά, τις όμορφες παραλίες, τα καλλίγραμμα κορμιά και το σεξ. Κάνουν λάθος! Εγώ θα σας παρουσιάσω μια Μύκονο που δεν θα βρείτε πουθενά αλλού παρά μόνο στο συγκεκριμένο editorial και θα προσπαθήσω να σας αποδείξω ότι για το σημερινό boom του νησιού φταίει η ιστορία και μόνο αυτή. Υπάρχουν ίχνη που στηρίζουν αυτή την άποψη, όμως οι περισσότεροι δεν τα βλέπουμε, διότι πολύ απλά δεν αφιερώνουμε σε αυτά λίγο χρόνο από τη διασκέδαση και την ξεκούρασή μας. Εγώ προτείνω για φέτος να επισκεφθείτε τα δικά μου hot points, ώστε να νιώσετε την αίγλη, τις δονήσεις και τη δύναμη μιας άλλης Μυκόνου.

ΠΟΡΤΕΣ

Δεν το γνωρίζετε, αλλά εκτός από τη Νάξο και η Μύκονος έχει τις δικές της Πόρτες. Θα τις βρείτε πάνω από τον Πλατύ Γιαλό, εκεί όπου οι αρχαίοι Μυκονιάτες έφτιαξαν δύο γρανιτένιους πύργους ύψους 3,5 μ. που χρονολογούνται από τα Ελληνιστικά χρόνια. Τόπος λατρείας και απαράμιλλης θέας.

ΘΟΛΩΤΟΣ ΤΑΦΟΣ

Στην περιοχή Αγγελικά, στην κορυφή του λόφου, θα θαυμάσετε έναν θολωτό τάφο του 15ου αι. π.Χ. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό αρχιτεκτονικό δημιούργημα με διάμετρο 6 μ. σε κυκλική μορφή και είναι από τους ελάχιστους που έχουν αποκαλυφθεί στις Κυκλάδες και ανήκουν στη Μυκηναϊκή περίοδο.

ΔΙΒΟΥΝΙΑ

Εκεί ζουν οι άγριοι Μυκονιάτες. Εκτός από το ότι μπορείτε να φάτε φρέσκο ψάρι σε λογικές τιμές και να βρείτε δωμάτια value for money, στο ομώνυμο ακρωτήρι υπάρχουν ακόμη και σήμερα απομεινάρια αρχαίων οικισμών. Εκεί κοντά αξίζει να επισκεφθείτε και τη Μαυροσπηλιά, όπου ανακαλύφθηκαν αγροτικά εργαλεία, σκεύη κι άλλα αντικείμενα της Νεολιθικής εποχής. Θα βιώσετε μια προϊστορική ατμόσφαιρα και θα πάρετε μια γεύση για το πώς ζούσαν τότε οι κάτοικοι του νησιού.

ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ

Οι Μυκονιάτες σέβονται τις υπόλοιπες θρησκείες, όπως ακριβώς και την ορθόδοξη χριστιανική πίστη. Η καθολική εκκλησία της Μυκόνου, η Παναγιά του Ροδαρίου, βρίσκεται στην Πλατεία Αλευκάντρας, κοντά στους μύλους. Η εκκλησία χτίστηκε το 1668 και η εικόνα της Θεοτόκου μεταφέρθηκε από τη Βενετία το 1715. Είναι το μοναδικό πράγμα που έχει πάρει ολόκληρη η Ελλάδα από τους κλέφτες Βενετούς, που «άδειασαν» την Κωνσταντινούπολη το 1204.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Οι Μυκονιάτες είναι ναυτικός λαός και για αιώνες ολόκληρους οι άντρες του νησιού θαλασσοδέρνονται στα πέλαγα όλου του κόσμου. Στο αρχοντικό της οικογένειας του Μαυρογένη, στην Πλατεία της Αγίας Κυριακής, στεγάζεται η Δημοτική Βιβλιοθήκη. Το γεγονός και μόνο ότι έζησε εκεί το 1735 ο θρυλικός κουρσάρος Μαυρογένης, το καθιστά αξιοθέατο.

ΤΟ ΟΝΟΜΑ… ΜΥΚΟΝΟΣ

Σύμφωνα με τη μυθολογία, στο νησί, το οποίο πήρε το όνομά του από τον ήρωα Μύκονο, γιο του Ανίου του Καρύστου, βασιλιά της Δήλου, λατρευόταν ο θεός Διόνυσος με τις επωνυμίες Βακχεύς και Ληνεύς. Αρχαία νομίσματα της Μυκόνου απεικονίζουν την κεφαλή του Διονύσου στεφανωμένη με κισσό. Από τότε και μέχρι σήμερα, με διαφορετικές θρησκείες και ανθρώπους, το νησί των ανέμων συνεχίζει στην ίδια απαρέγκλιτη ρότα. Γλέντι, ανοιχτό μυαλό, ψυχή και χρήμα. Από τότε και μέχρι σήμερα οι κάτοικοί του έχουν ένα και μοναδικό motto: «Περνάμε καλά, κάνουμε τους άλλους να αισθάνονται καλύτερα, ζούμε μια υπέροχη και μοναδική ζωή».

Τελικά, φίλοι μου, όλα τα πράγματα έχουν την εξήγησή τους.